Van oktober tot en met december 2018 zijn er bijna 21 miljoen euro aan subsidies toegekend voor scholenbouwprojecten in Limburg. 28 scholenbouwprojecten in Limburgse scholen krijgen middelen toegewezen om hun gebouwen te vernieuwen en te moderniseren. De Gemeentelijke Basisschool in Niel-bij-As kan rekenen op een bijdrage van 3,34 miljoen euro voor de nieuwbouw met bijkomende klassen en eetzaal.

Maandelijks kent AGION, het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs, subsidies toe aan scholen voor het vernieuwen van hun gebouwen. Van oktober tot en met december 2018 werd zo maar liefst 104 miljoen euro toegekend aan bijna 175 schoolbesturen in het vrij en officieel gesubsidieerd onderwijs in Vlaanderen en Brussel. Er zijn verschillende mogelijkheden om subsidies te krijgen, afhankelijk van het bouwprogramma en de kostprijs, bv. dringende werken, sanitair, volledig vernieuwen van het gebouw of een nieuwbouw.

Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits: ”Les geven én krijgen in moderne schoolgebouwen die voldoen aan de huidige normen is een win-win. Het stimuleert leerkrachten om te werken en leerlingen om te leren. De inhaalbeweging om schoolgebouwen te vernieuwen blijft onverminderd voortduren. Al in meer dan 9 op de 10 Vlaamse en Brusselse gemeenten worden nieuwe of grondig vernieuwde scholen gebouwd. Door deze investering van bijna 21 miljoen euro in onze Limburgse scholen wordt opnieuw een grote stap voorwaarts gezet.”

De volledige lijst van Limburgse scholen die steun krijgen, vind je hier.